Monday, November 30, 2009

Error code Di Internet

Monday, November 30, 2009
Antara jenis-jenis kod yang biasa digunakan dalam penggunaan internet

400 - Bad File Request.Ini disebabkan oleh penggua tersilap menaip alamat URL domain tersebut dan server tidak dapat mengenal pasti URL tersebut.

401 - Unauthorized Page or Website.Pengguna sedang memasuki laman web yang memerlukan usernama dan passsword (kata laluan).Seperti ingin memasuki persekitaran router,cpanel dan server anda.

402 - Payment Required Error.Mesej ini terpapar berikutan pertanyaan untuk sesuatu servis tidah dapat dilaksanakan kerana masalah akaun di server tersebut.

403 - Forbidden @ Access Denied.Pengguna sedang memasuki sesuatu laman web dan telah disekat untuk memasukinya berikutan kesalahan memasuki username dan password.Lebih kurang macam 401 jugak.

404 - File Not Found.Server tidak dapat mencari dan memaparkan laman web yang dicari oleh pengguna.Ini kerana laman tersebut telah dipadam atau pengguna telah menaip alamat URL yang salah.

408 - Time Out Error.Klien server (seperti Mozilla dan Internet Explorer) telah memberhentikan arahan untuk membuka laman web tersebut sebelum server melaksanakan sepenuhnya arahan tersebut.

500 - Internal Error.Tidak dapat melaksanakan arahan HTML kerana kesalah an kongfigurasi di server.Pengguna perlu menghubungi pentadbir (administrator) untuk maklumat lanjut cara penyelesaiannya.

501 - Not Implemented.Web server tidak dapat melaksanakan arahan untuk carian tersebut.

502 - Server Temporary Overloaded.Server tidak dapat mengaktifkan laman web tersebut kerana jumlah traffik yang terlalu tinggi berikutan terlalu bnyak capaian ke web tersebut.

503 - Service Unavailable.Server terlalu sibuk atau telah dipindahkan.Berkemungkinan juga sambungan Internet telah terputus.

3 comments:

Anonymous

camne nk wat sticky wall?

Anonymous

Ich entschuldige mich, aber meiner Meinung nach sind Sie nicht recht. Ich kann die Position verteidigen. Schreiben Sie mir in PM. levitra ohne rezept levitra 20mg nebenwirkungen [url=http//t7-isis.org]cialis rezeptfrei[/url]

Anonymous

la respuesta admirable:) http://nuevascarreras.com/tag/cialis-generico/ comprar cialis original Ho una situazione simile. Pronto ad aiutare. [url=http://nuevascarreras.com/category/cialis-generico/ ]cialis precio en farmacia [/url]

 
My Team